lördag 28 mars 2009

Faller en faller alla

Det hördes ett dunkande, smällande och rassel från övervåningen, mamman som fasade över att ett jetplan kanske landat i tv-rummet, rusade till trappan och ropade till storebror A och storasyster A som befann sig där uppe - LEVER NI?? - Jadå, svarade de i kör, - men mamma, kom INTE upp! Mamman som befarade att något stort gått sönder, vrålade - MEN VAD SJUTTON HÅLLER NI PÅ MED? - Äh, det är ingen fara, svarade syskonen, - vänta lite så ska du få se, vi ropar när du får komma upp.

Mamman väntade nervöst på nedervåningen, uppifrån hördes ett skrapandes och smällar med jämna mellanrum. Efter en stund kom så storebror ner och talade om att nu gick det bra att komma upp, och han tyckte att kameran skulle följa med. Så med Tuvan på ena armen och kameran i högsta hugg i andra handen, gick mamman oroligt uppför trappen.

Och nej, det fanns inget kraschat plan i tv-rummet, inte heller någon kullvält TV, däremot stod det hundramiljoner VHS-filmer uppställda runt hela övervåningen, likt dominobrickor. Från pappans fiskerum, en avstickare in till storasysters rum, vidare in i tv-rummet och ytterligare en "vägkorsning" in mot storebror A:s rum och en väg in i storebror J:s rum!

Nöjda över sitt bygge petades så första filmen omkull och...vrrrrooaam, rassel rassel rassel...hela dominokedjan vältes omkull. -Mamma, vill du se igen? :o)

5 kommentarer:

Madelene sa...

Ha ha! Gud va härliga...man ska vara glad över att de kan roa sig själva ibland med :0) Mer än vad mina kan! Tack för din kommentar i bloggen :0)Angående bokstäverna på byxorna så är det helt klart en vanesak! Men är inte så väldigt svårt, man får se till att man inte har för hårt pressarfotstryck och inte för hård trådspänning så går det utmärkt och blir snyggt! Jag använder inte ens totally stable eller liknande, utan nålar bara fast bokstäverna på plagget och syr sen med tät sicksack. Och angående signaturen längst ner så får jag luska lite över hur jag gjorde, det va näligen ett tag sen nu, och mina hjärnceller har snällt vandrat över till barnen...Kan maila dig när jag kommit på hur jag gjorde..skicka mig gärna din mailadress på madebymadeleneeriksson@hotmail.com

Anonym sa...

hihihi kreativa barn!!

Ulrica sa...

Duktiga barn :)
Du har en utmaning inne hos mig!

Anonym sa...

Underbara kreativa barn!

6-barns mamma sa...

Vilken häftig grej dom kom på! Förstår att han ville att du skulle komma och ta med kameran!