måndag 9 februari 2009

Blivande designer

Almida 7½ sitter på golvet med Tuvis, bland färgspann och tapetremsor. A tycker att vi är tråkiga som bara målar i grått och vitt.

Almida: Tycker du väggarna blir fina Tuvalie? Visst hade det varit snyggare med....LILA?
Tuvis: Ptrrrr gasch dää mamaiiii (tyvärr har vi inte hittat någon översättare än)
Almida: Vet du Tuvan, när jag blir stor, och flyttar hemifrån...eller just det ja, jag vill ju ALDRIG flytta hemifrån...hmm...men kanske jag kan bestämma hur det ska se ut när jag blir vuxen, även om jag bor kvar här...å du Tuvis, du ska oxå bo hos mig, kanske du får bestämma lite, i något rum, å då ska vi minsann måla i många färger, för jag tror det skulle bli fint med rött runt det fönstret och kanske blått runt det andra...
Tuvis: *nickar och säger allvarligt* Mmmm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi ja... det kanske skulle bli jättefint faktiskt med rött där.. :-)
Varför inte? Kanske en ny trend?

TuvaLiten sa...

Ja vem vet, det kanske skulle bli kanonsnyggt:) men jag tror vi kör på med vita dörr- och fönsterfoder ett tag till, mamman är nog inte redo för denna trend riktigt än:)