onsdag 11 februari 2009

Snö och flodhästar

Idag har det bara vräkt ner snö och det håller fortfarande på, bu säger mamma, jippi säger jag. Men kolla här vad som fick mamma på bra humör, i brevlådan låg flodhästtyget från Jofotex. Så underbart! Mamma vill helst bara sätta igång att sy på direkten, men det är nog bäst att låta flodisarna ta ett varv i tvättmaskinen först, å så väntar vi på lite mer tyg från stoff o stil som mamma hade tänkt använda tillsammans med det här, så hon får allt hejda sig ett par dagar, men sen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är väl retfullt när det försvinner, har hänt här också ibland. Vad roligt att du ville bli vän med mig, Sanna(dottern) sitter ibland jämte vid datorn och tycker att jag är sååå barnslig när jag skickar blommor och allt men det får hon tycka för det är så kul :)Fina flodhästar :)

TuvaLiten sa...

Ha, då skulle du höra storsonen, -Men mamma, sitter du och fjantar på Aff nu igen. Du slösar datatid, spela nåt spel istället för att läsa ointressanta bloggar. Hrmf...dagens ungdom;-)

Något förslag på vad det ska bli av flodisarna? Klänning, tröja, tights, mössa eller vad? Åh, om bara det andra tyget kunde komma så jag får sätta igång. Det kliar i syfingrarna nu;-)

Anonym sa...

Nej, jag skulle precis fråga vad det skulle bli för fint :)Förresten, har du en overlook maskin? Dottern säger att det måste man ha när man ska sy kläder, men det måste man väl inte? Funderade att köpa en bunte tyg(velour eller vad det nu heter) på jysk och öva på men sen tänkte jag att det kanske är för sladdrigt så det rynkar sig, vad tror du? Hmmm, mannen jobbar bak ryggen, man kanske skulle visa sig intresserad :) annars kanske jag inte får sitta i matrummet och äta ;)