onsdag 25 februari 2009

Utmaning

Höll ju nästan på att glömma att jag fått en ny utmaning från Ulrica.


Utmaningen går ut på följande:


1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen


Så här kommer TuvaLitens sanningar:


  • jag är hysteriskt rädd för dammsugaren (måste brås på mamman)
  • är jag mätt så slänger jag ner maten på golvet (antagligen mitt fel att vovven numera måste käka lightfoder)
  • jag har aldrig gillat napp (det ska vara äkta vara )
  • bada är det bästa jag vet
  • det har hänt att jag druckit vatten från hundskålen, ja jag vet att det är äckligt men man måste ju testa å det var bara EN gång...eller...kanske två...eller...äh, det har ni inte med att göra
  • om jag hade haft snopp hade mitt namn varit Wilmer
  • den trådlösa telefonen nr1 som råkade hamna i badkaret...mitt fel, den trådlösa telefonen nr2 som följde samma väg...mitt fel, sorry!
Nu är bara frågan vilka jag ska utmana? Många av de bloggar mamman läser har redan blivit utmanade, så därför lämnar jag det öppet för vem som vill att anta utmaningen (lite lat, jag vet).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var bra svar, haha! Visste väl att jag kunde lita på Tuvis :)Shit, jag ska göra mina läxor och inte vara här inne ;) det måste blivit något fel, kan kanske bero på att läxor är tråkiga och Tuvis är rolig, hmm.

Anonym sa...

Haha, jag har aldrig läst denna blogg tidigare (länk från AFF) så jag fattade inte att allt skrivs ur Tuvas perspektiv. Jag undrade jättemycket varför mamman dricker vatten ur hundens skål!
Jag blev riktigt chockad! (först)

TuvaLiten sa...

Sara: välkommen hit! Nog för att mamman kan vara lite knasig ibland men riktigt SÅ knasig så hon slurpar vatten från hudskålen, är mamman inte, inte än i alla fall...