onsdag 4 februari 2009

Proppfull brevlåda


Nej, vi har inte öppnat skoaffär i byn men däremot anlände idag en beställning från Pippilotta med sommardojor till nästan hela familjen, och det blir ju lite skor när alla ska ha;-) Färgglatt ska det vara och för 49kr/st är vi nu redo för sommaren. Hoppas nu att ungarna kommer ihåg att ta in sina skor när de hoppat på studsmattan, förra sommaren blev vi av med 3 st vänsterskor när de lämnats kvar på gräsmattan över natten. Gissa vem som var tjuven, jo rävuslingen, samma fräckis som käkade upp alla våra höns, roade sig med att bära iväg dessa färgsprudlande skor långt in i skogen, 3 gånger...suck...å varför tog han bara vänster???
I brevlådan låg oxå min efterlängtade familjekalender med foton av Anne Geddes (Tack Ulrica som visade hennes bilder i bloggen) nu hänger små söta bebisar på min köksvägg och kanske det blir ordning på familjen nu;-)
Å det var inte allt, i den överfulla brevlådan låg även Stoff o Stils nya katalog för våren/sommaren så nu har mamman hittat massor av tyger hon bara måste ha, tur att hon ska jobba lite imorgon för det känns som om det kan bli en dyr historia;) Fast å andra sidan, det var ju faktiskt inte en enda räkning i lådan idag, jippi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det kalender också, var hittar man den? Det låter som något jag kunde var intresserad av, annars har jag kört med Carl Larsson i ett par år men man kan ju alltid byta :)Jag har ingen räv här så vi har våra foppisar kvar, jag har cerise, Anton blåa, Sanna oranga, Angelica rosa och Lisen cerise, spännande att veta, va:)Dina var med jättefina! Nu är det bara värmen vi behöver!

TuvaLiten sa...

Jag beställde kalendern från Adlibris, tror att det fanns vanlig kalender oxå med större bilder.
Japp, värme och färgglada fötter vill vi ha:) men i dag vräker snön ner här så det blir nog till att vänta ett tag.