söndag 8 februari 2009

Här ligger vi inte på latsidan :)

Dagen skulle börja med spackling av väggar, givetvis hade vi inget väggspackel hemma så pappa drog till ÖoB som inte heller hade något :( ...vidare till farmor o farfar som lyckligtvis kunde rädda vår dag, och dessutom skickade farmor med semlor hem till oss, mumsfillibabba.
Efter spackling tog pappa med mig upp till hans fiskerum, där jag fick röja runt så mamma kunde måla panelen en gång till, i lugn o ro. När hon nu ändå hade penseln i högsta hugg, gick hon även lös på hyllorna över vedspisen...

Före...


...och efter.


Senare på eftermiddagen när jag sov middag, åkte några tapetbårder upp, mamma o pappa kom iallafall en liten bit på väg, nu återstår att se om det finns tid i veckan att fortsätta, men en liten bit av väggen är klar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev!!!

Anonym sa...

Vad snyggt!!! Vad var det för tapeter innan, släng ut ett före kort också(fy, vad jag är nyfiken :) Vi ska inte börja med vårt förren till fredag och då ska vi börja med att av och handla igen, men vad jag är sugen på att få upp dom nya tapeterna, bara dessa timmarna har matrummet blivit ännu sunkigare och ännu fulare, kan det verkligen gå så fort ;)

TuvaLiten sa...

I min iver glömde jag helt bort att ta "en före-bild", men här ser du en skymt av väggen innan http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspot.com/2008/12/julgodis.html (om länken inte funkar så kan du kolla på inlägget "julgodis" från 2008) enfärgad grön tapet, träpanel och en bård med vindruvor å grejer på;-)