söndag 1 februari 2009

Utmanad!

Har blivit utmanad av wetterholm och här kommer mina svar:

4 av mina favoritprogram på tv:

  • Voffi (vet inte om det heter så men signaturmelodin går; Mamma tror att Voffi är ett leksaksdjur, men jag vet minsann han är en levande filur, en riktig hund som är min)
  • Bolibompa (ja alltså den lilla truddelutten som kommer mellan olika program, när draken visar sig)
  • Körslaget (är ju helt omöjligt att inte dansa loss till det programmet, trots att jag borde sovit för länge sen)
  • REKLAM (finns det nåt bättre än reklamen med den sjungande gubben i flygplanet, Badabadaba ba ba, badabada ba baaaaauuuuu)

Mammas svar:

  • Alla bygg o fixa program
  • Förlossningsakuten
  • Körslaget ( skulle gärna vilja vara med men kan tyvärr inte sätta en endaste ton rätt)
  • intressanta dokumentärer

4 saker som jag gjorde igår:

  • välte ut kattens vattenskål
  • välte ut kattens vattenskål en gång till
  • välte ut kattens vattenskål i kattens matskål (blev en ganska geggig röra efter en stund)
  • lekte med mina bondgårdsdjur ända tills kl 23

Mammas svar:

  • torkade vatten
  • försökte minska tvättberget (med ytterst dåligt resultat)
  • tog en välförtjänt sovmorgon ända till 09.34 (blev liiite stressigt då maken glömt bort att storsonens fotbollsträning började kl 10)
  • käkade kebab med familjen under stearinljusens sken

4 saker som jag längtar till:

  • Kunna springa ut utan 40 lager kläder på mig (våren!!)
  • kunna bada ute i havet (det GÅR inte simma i vårt badkar och inte låter de mig ha sand i det heller)
  • att jag ska bli "rumsren" och slippa dessa tråkiga blöjor
  • att glassbilen ska komma

Mammas svar:

  • VÅR!!!!!
  • sommar o sol
  • Husbilsutflykter med familjen
  • att få sova en hel natt, nångång kommer det att ske!

4 favorit restauranger: (hmm, har nog inte varit på så många, har bara en favorit)

  • Mammas tutt-drive-in

Mammas svar: det var evigheters evighet sen sist men

  • steakhouse i grannstaden är inte fel

4 saker på min önskelista:

  • att glassbilen ska få bensinslut på vår tomt
  • större frys
  • alla gosedjur som finns i hela världen
  • en rutchekana

Mammas svar:

  • att alla jäkla baskelusker ska försvinna från vårt hus så att hela familjen får vara friska, samtidigt!
  • en ny symaskin skulle inte vara fel
  • några hundra tusen så att badrummet uppe blir klart, nytt tak på ladugården, å så lite värme i golven
  • nya hönor o en tupp (rävskrället tog alla våra fina hönepönor)

4 personer som jag utmanar:

Nu har mamman lagt till sina egna svar eftersom Ulrica utmanade tillbaka:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för utmaningen! Skickar tillbaks en till Tuvis mamma, är nyfiken på vad hon gör om dagarna, förutom att sy och passa barn och steka mannens fiskar :) Snäll som jag är så slipper du ge den vidare till 4 till men vill du så var så god :) Tutt- drive in haha, jag gillar verkligen din humor :)

TuvaLiten sa...

Sådär, nu har mamman svarat oxå:) Steka fiskar, ha, inte en chans, alla firrar får glatt plumsa tillbaka i vattnet efter vägning, här kör vi med findus fiskpinnar;-)

Anonym sa...

Ert hus låter vekligen spännande, stod det tomt i 30 år? Gissar på att ni fick börja renovera med en gång? Av det lilla som syns verkar det vara jättemysigt! Nu blir jag lite avundsjuk igen här, haha, har ni husbil också? Finns det sådana för 6 personer? Jag hade gärna velat haft en gammal husvagn eller något, största problemet är att vi inte har någon dragkrok, nästa är pengarna, hade gärna velat haft ett nytt kök, ett badrum, göra vid i trädgården, en plastbåt så att vi kan av och fiska, hmmm, mycket jag vill eller hur:) Kul att läsa dina svar!

TuvaLiten sa...

Vårt hus hade stått obebott sen slutet av 60-talet, vi köpte det i okt-99 och flyttade in sommaren 2000, då hade vi hunnit renovera så pass att det gick att bo i ett rum och vi hade fått på nytt tak, samt påbörjat vatten/avlopp. Köket kom samma vecka som vi flyttade hit men något badrum var det inte tal om, utedass o duch på jobbet el hos föräldrar. Tandborstning med vattendunk utanför trappan, gud, när man tänker på det nu låter det inget vidare, men det gick ;-)men det är nog inget vi skulle vilja göra om.

Husbilen är av modell äldre, liten men med 6 bältade platser.

Ja pengar finns det alltid för lite av:( Idag gick ugnen sönder mitt i middagslagningen, och det känns ju jätte kul...inte!

Anonym sa...

Sanna hälsar och tackar :) Och nu kom jag så klart på idén, klart jag måste ta bilder och visa min hall och då får du ju se hur lampan passar hos mig :)